Ingatlan Hírek

Colosseum Ingatlan Debrecen
Ingatlan közvetítés és Értékbecslés

Itt a lista azokról a boltokról, amikbe hamarosan már nem tudsz bemenni

Egyre elterjedtebbé válnak az online felületű vásárlások, ami a szokványos kiskereskedelmi egységek átalakulását, illetve fejlődését irányozza elő. Felmerül a kérdés, hogy a jövőben talán lesznek olyan boltok vagy áruházláncok, amelyek teljesen eltűnnek a piacról fizikai formájukban, és csupán online lesznek elérhetőek. 13 kiskereskedelmi kategóriát vizsgálva, a JLL felmérést készített a kérdés megválaszolására, amelyben a fogyasztói véleményekre, a boltok bezárási és eladási statisztikáira, illetve az e-kereskedelem térhódítására összpontosítottak - szerepel a CNBC cikkében.

A felmérés egyik eredménye, hogy több tényező is befolyásolja a vásárlókat, amikor az online vagy a valóságos bolti vásárlás mellett döntenek. Meghatározó, hogy mennyi idejük van, szeretnék-e megfogni a terméket vagy sem, illetve, hogy mennyit hajlandóak költeni a vásárlás során. Ezek alapján 13 kiskereskedelmi kategóriát különítettek el, amelyek közül az első négy típusnál valószínűleg megmarad a tényleges jelenlét. Van számos olyan típus is, ahol a fizikai jelenlét online vásárlási lehetőséggel párosul, illetve az utolsó 3 listán szereplő név esetében, várhatóan az online árusítások nagyobb hangsúlyt fognak kapni a jövőben.

13. Éttermek


Nem meglepő módon az éttermek tökéletesen ellenállnak az e-kereskedelem térnyerésének. A szociális szempont és maga a vacsora élménye azok a tényezők, amik vetekedni tudnak a házhoz rendeléssel járó kényelemmel.

12. "Off-price" boltok


Az olyan leértékelt termékeket forgalmazó boltok megszűnése sem várható, ahol egyfajta "kincsvadászatként" a vásárlók szezonvégi vagy használt termékeket vásárolhatnak nyomott áron. Ezeknek a kiskereskedelmi egységeknek csupán 1 százalékát teszi ki az e-kereskedelem, ami nem meglepő, hiszen az ilyen termékek online értékesítése nehezen megvalósítható.

11. "100 forintos bolt"


A "Dollar store" elnevezés nálunk leginkább 100 forintos boltként ismert, olyan kiskereskedelmi egységekre utal, ahol szinte mindenféle termék megvásárolható, amelyet pár száz forintos áron tudnak értékesíteni. Továbbra is népszerű ez a kategória, az online megoldás pedig ez esetben is nehezen lenne kivitelezhető, éppen ezért nem is nagyon jellemző a pár száz forintos boltok online tevékenysége.

10. Bútoráruház


A bútoráruházak fennmaradásának egyik kulcstényezője, hogy a vásárlók kipróbálhatják a bútorokat a vásárlás előtt. Körülbelül 20 százalékos az e-kereskedelem aránya ebben a kategóriában, ami azt is mutatja, hogy bár részt vesznek az online értékesítésekben, továbbra is van igény a boltokban kiállított bútorokra és a kiállítótermek üzemeltetésére.

Itt a lista azokról a boltokról, amikbe hamarosan már nem tudsz bemenni


9. Élelmiszerbolt


Az élelmiszerboltok is egyre inkább törekednek arra, hogy a vásárlóik minden igényét kielégítsék, a hagyományos boltüzemeltetés mellett sokan közülük már házhozszállítást is kínálnak. Ennek ellenére a felmérésben szereplők 93 százaléka még mindig szereti szemügyre venni a termékeket a vásárlás előtt, így az ilyen fajta áruházaknak jó esélye van a további fennmaradásra.

8. Nagyáruház


Az olyan nagyobb áruházakban, ahol a termékek széles választéka megtalálható és jellemzően egy nagyobb hétvégi bevásárlás körében népszerűek, az online értékesítés körülbelül 5 százalék, de várhatóan növekedni fog. Ennek a típusnak egyik legnépszerűbb példája a Walmart vagy Target (nálunk METRO, Auchan).

7. Szakáruházak


Azok a közepes méretű áruházak, amelyek egy terméktípus értékesítésére szakosodtak, például ruhákra vagy otthoni kiegészítőkre, már nagyobb veszélyben lehetnek. Az e-kereskedelem 13 százalék ebben a kategóriában, ami jóval nagyobb például a nagyáruházakra jellemző 5 százaléknál. Várhatóan lesznek olyan szakáruházak, amelyek tényleges jelenléttel is maradnak a piacon és nemcsak az online vásárlásoknál láthatjuk a nevüket.

Itt a lista azokról a boltokról, amikbe hamarosan már nem tudsz bemenni


6. Ruhaboltok és utcai divat


A ruházati cégek nehéz helyzetben vannak, egy részük csődbe megy, de közben mindig vannak újak, amiket megnyitnak. Bár a vásárlók több, mint 75 százaléka még úgy nyilatkozott, hogy szívesebben vesz ruhaneműt boltban, mint online megrendelve, a tapasztalatok szerint a ruhaboltok folytatják azt a törekvést, hogy a fizikai élmény mellett az online árusításban is részt szerezzenek.

5. Játékboltok


A gyermekeknek kínált termékeket forgalmazó üzletekben 16 százalékos az e-kereskedelem aránya. Nem meglepő a szám, hiszen az online vásárlással a szülők időt takaríthatnak meg, amikor a gyermekeiknek vásárolnak ruhákat vagy játékokat. Bár az eladások ebben a kategóriában folyamatosan az online piac felé terelődnek, a fizikai jelenlét elengedhetetlen ahhoz, hogy kipróbálhassák az egyes termékeket.

4. Sportboltok


Több sportfelszereléseket árusító áruházlánc is csődbe ment korábban, ami nem mutat kedvező kimenetelt a jelenleg még piacon lévő versenytársaknak sem. Ebben a kategóriában a válaszadók fele nyilatkozta azt, hogy még mindig szívesebben vásárol a boltban, mint online, így egyelőre még van igény a sportboltok fizikai jelenlétére.

3. Papírbolt, irodafelszerelés


Ez a típus várhatóan erősebb lesz az online vásárlásban, mivel kevés tapasztalati élményt nyújt a vásárlók számára, illetve sokszor időt takaríthatnak meg, ha nem kell a valóságos boltban keresgélni.

2. Elektronikai áruház


Ebben a kategóriában az e-kereskedelem aránya 10 százalék körüli, a felmérés alapján azoknak az elektronikai cikkeket árusító boltoknak van kevesebb esélye a túlélésre, amelyek nem kínálnak tapasztalati élményt a vásárlóknak, például a termékek kipróbálásával.

1. Könyvesboltok


A könyvesboltok lehetnek a legnagyobb áldozatai az átalakulásnak, közel 25 százalékos az e-kereskedelem ebben a kategóriában. Az Amazonnak köszönhetően a könyveket már könnyen megvehetik a vásárlók online, de azért még vannak olyan könyvesboltok, amelyek tapasztalati élménnyel is szolgálnak azoknak, akik bemennek a boltokba. Jellemző például egy kávézó, vagy étkezési lehetőség kialakítása a könyvesbolton belül.

Itt a lista azokról a boltokról, amikbe hamarosan már nem tudsz bemenni


Forrás

Főlap Ingatlan Itt a lista azokról a boltokról, amikbe hamarosan már nem tudsz bemenni

Domain név eladó!

Érdeklődni illetve ajánlatot tenni e-mail-ben lehet:

iroda @ colosseumingatlan.hu

vagy a

Kapcsolat Menüben


Animált felhőkép

Felhőkép

 

Hőtérkép

Oldal Találat

Látogatók
1
Cikkek
861
Cikkmegtekintések találatai
179021

Előrejelző oszlop

Ki olvas minket

Oldalainkat 86 vendég és 0 tag böngészi

Hírdoboz